Yurt dışında öğrenim gören öğrencilerin burslarına yeni düzenleme
Resmi Gazete’de yayımlanan yeni tebliğle, 1416 sayılı Kanun kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrencilerin burs, sağlık, okul ücreti ve ulaşım gibi giderlerine ilişkin usul ve esaslar yeniden belirlendi. Yeni düzenleme kapsamında yurt içi aylık burs tutarları lisans için 4 bin lira, lisansüstü için ise 8 bin lira olarak açıklandı.

Millî Eğitim Bakanlığı ile Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından hazırlanan ve yurt dışında lisans ile lisansüstü öğrenim gören öğrencilerin ödemelerini kapsayan yeni tebliğ Resmi Gazete’de yayımlandı. Yapılan düzenlemeyle resmi burslu, kısmi resmi burslu ve resmi burssuz öğrencilerin yararlanacağı desteklerin kapsamı netleştirildi.
Yurt içi ve yurt dışı burs miktarları netleşti
Yeni tebliğe göre, resmi burslu öğrencilere ödenecek yurt içi aylık burs tutarı lisans öğrencileri için 4 bin lira, lisansüstü öğrencileri için ise 8 bin lira olarak belirlendi. Yurt dışındaki öğrencilerin aylık bursları ise öğrenim görülen ülkeye göre belirlenen tutarlar üzerinden ödenecek ve öğrencilere kırtasiye gibi giderler için ek ödenek verilecek. Ayrıca yeni gönderilen öğrencilerin talep etmeleri halinde ilk iki aylık bursları peşin olarak ödenebilecek.
Sağlık, tez ve sınav giderlerine destek
Öğrencilerin zorunlu sağlık sigortası yaptırması şart koşulurken, sigorta kapsamı dışındaki sağlık giderleri ile diş ve gözlük masrafları belirli sınırlar dahilinde karşılanacak. Tez çalışmaları için gerekli ulaşım ve malzeme giderleri, bilimsel toplantı katılım ücretleri ile vize, oturum ve okul başvuru ücretleri de destek kapsamına alındı. Yeni düzenlemeye göre mecburi hizmet süresi, yurt içindeki öğrenimlerde burs süresi kadar, yurt dışındaki öğrenimlerde ise bu sürenin iki katı olarak uygulanacak.
BU HABERE DE BAKMeteoroloji'den 09 Ekim hava tahmini: Doğu'da sağanak, batıda sıcaklıklar yüksek





